Idei și inspirație pentru casa ta
DESCOPERĂ SFATURI PRACTICE DE AMENAJARE INTERIOARĂ
#OameniiMobexpert – Simona: „Un lider bun îi determină pe oamenii din echipă să se simtă implicați”
Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră Simona Ciungu, Director Magazin.
- Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Simona Ciungu, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?
Mă consider o persoană echilibrată, optimistă, hotărâtă, care în mod constant își stabileste obiective realiste. Înainte de a lucra în cadrul companiei Mobexpert, am urmat cursurile Academiei de Studii Economice București, timp în care am experiementat diverse job-uri încercând să-l găsesc pe acela care să mă reprezinte. Și l-am găsit la Mobexpert!
- Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.
Acum 14 ani, pe 1 februarie am început sa lucrez în Mobexpert, în funcția de consilier de vânzări Mobilier General. Treptat, am experimentat și poziția de asistent manager departament, manager departament, respectiv director magazin. În același timp, un lucru esențial care a contribuit la dezvoltarea profesională l-a constituit faptul că în ultimii 4 ani am avut prilejul de a experimenta lucrul cu oamenii în trei magazine din București. Acest parcurs m-a ajutat să îmi îndepărtez teama de nou, să-mi înlăture rezistența la schimbare și să învăț să mă adaptez să performez indiferent de mediul de lucru în care activez.
- Cu ce este Mobexpert special pentru tine?
Este locul în care îmi petrec cele mai multe ore din zi încercând alături de oameni deosebiți să căutam noi soluții și oportunități. Este un loc familiar, în care vin cu drag în fiecare zi, locul în care mă simt ca acasă! Mărturisesc că Mobexpert a avut o contribuție esentială atât în evoluția mea profesională, cât și în plan personal.
- Cum decurge o zi din activitatea ta? Care sunt cele mai mari provocări?
Nicio zi nu seamănă cu cealaltă, de unde și premisa „o nouă zi, o nouă provocare”. O provocare permanentă este accea de a crea mediul potrivit astfel încât fiecare angajat și client să simtă că Mobexpert este „acasă”.
- Așa cum știm cu toții, de la începutul lunii martie, lucrurile s-au schimbat pentru toată lumea. Pentru tine cum s-au schimbat?
Am luat foarte în serios acest lucru încă de la început. Mi-a fost teamă că lucrurile nu se vor îndrepta într-o direcție favorabilă, sentiment ce s-a accentuat atunci când am luat decizia închiderii magazinelor. Ne-am continuat activitatea în online, iar atunci când am redeschis magazinele, am fost mult mai atenți la normele de igienă. Pornind de la ideea de siguranță și în acord cu sfaturile autorităților, am implementat în magazine o serie de proceduri – măsurarea temperaturii, panouri de protecție în fața birourilor, indicatoare pentru păstrarea distanței, plus purtarea măștii, care este obligatorie. Ne dorim să protejăm sănătatea colegilor și a clienților noștri. Respectând toate aceste norme și tratându-le responsabil, concomitent cu adaptarea continuă la ceea ce se întâmplă în piață, cred că lucrurile vor reveni la o nouă normalitate în curând.
- Ce crezi că urmează după această perioadă?
Cred că ceea ce va urma depinde foarte mult de cât de responsabili suntem fiecare și de ceea ce am reușit să învățăm în toată această perioadă. Ne aflăm într-o perioadă de provocări majore pentru mediul de business, în care adaptarea continuă este un factor cheie care ne ajută să ne menținem poziția de lider pe piața românească de mobilier și decorațiuni.
- Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimele 2 luni?
„Nimic din ce a fost ieri nu mai e valabil astăzi – a fost provocarea cu care ne-am confruntat în toată această perioadă. A trebuit să ne adaptăm zilnic și să căutăm soluții pentru a reuși să ne desfășurăm activitatea într-un mod cât mai sigur și eficient pentru toată lumea. Dar cel mai important este ca în astfel de momente să menținem echipa unită, orientată către performanță și adaptare la o nouă realitate.
- Care sunt principalele ingrediente pentru o experiență plăcuță într-un magazin Mobexpert?
Implicarea oamenilor din cadrul echipei, dedicarea lor în activitățile zilnice, pasiunea pe care o depun în munca lor este esențială pentru crearea unei experiențe plăcute în magazinele Mobexpert.
- Ce te motivează? Ce te inspiră?
De nenumărate ori principalul factor motivațional este familia care mă susține și îmi acordă încredere, însă fiind și o adeptă a lucrului bine făcut, mărturisesc că îmi place să caut drumul către perfecțiune. Și cum sunt întru totul de acord cu expresia „omul cât trăiește învață”, consider că inovația și progresul nu pot avea loc fără dorința de a afla lucruri noi și de a învăța din experiența celor din jur.
- Ce face un lider să fie un bun lider?
Consider că un lider bun îi determină pe oamenii din echipă sa să se simtă implicați și nu dați la o parte. În acest fel, fiecare conștientizează că prin munca sa contribuie la un rezultat de succes al companiei. De asemenea, un lider bun are un set de valori de la care nu face rabat niciodată, indiferent de circumstanțe.
- După ce valori te ghidezi in activitatea ta?
Pentru mine, atât pe plan personal, cât și profesional, respectul reprezintă valoarea cea mai de preț care îmi conferă puterea de a merge mai departe. Integritatea, empatia și încrederea în sine și în cei din jur sunt alte valori impoartante de care țin cont în activitatea mea. Desigur, învățarea continuă și asumarea deciziilor sunt importate pentru a atinge nivelul de performanță dorit.
- Ce reprezintă pentru tine succesul și care sunt pilonii de bază pentru o echipă de succes?
Ingredientele care alcătuiesc succesul sunt oamenii care conduc la atingerea lui. Pentru acest lucru e nevoie de oameni motivati, implicați și orientati către performanță. De asemenea, mă străduiesc continuu să valorific talentele fiecărui om din echipa mea și să pun „omul potrivit la locul potrivit”. Experiența acumulată de-a lungul timpul mi-a arătat că o analiză atentă a oamenilor, plus provocările zilnice mă ajută să-mi dau seama dacă un om din cadrul echipei își atinge potențialul. În caz contrar, încerc să ofer alte provocări pe măsura potențialului. Consider că este responsabilitatea mea ca lider să creez cadrul pentru muncă sănătoasă și eficientă, care produce rezultatele dorite.
- Ce calități apreciezi la oamenii din echipă?
Oamenii loiali, responsabili, integri și dedicați formează echipa pe care ne-o dorim cu toții și fără de care obiectivele nu pot fi îndeplinite.
- Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc?
Să fie sinceri cu ei și sa facă ceea ce le place pentru că, dacă nu se regăsesc în job-ul respectiv, e evident că performanța întârzie să apară. Să-și păstreze curajul, încrederea, nonconformismul, însă fără a depăși limitele bunului simt.