Idei și inspirație pentru casa ta
DESCOPERĂ SFATURI PRACTICE DE AMENAJARE INTERIOARĂ
#OameniiMobexpert - Raluca: „Am avut marele noroc de a fi susținută în tot ceea ce mi-am dorit să încerc”
Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră Raluca Bilec, Manager Aprovizionare în magazinul Mobexpert Bucovina.
Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Raluca, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?
Mă consider o persoană curioasă și ambițioasă, motiv pentru care imediat după ce am terminat liceul, am și început „vânătoarea de joburi”. Având 19 ani, vârsta și experiența nu mă ajutau prea mult, dar nu m-am dat bătută și după câteva luni a apărut și primul meu job. Primul meu an în câmpul muncii l-am petrecut într-un magazin ce comercializa încălțăminte. A fost o perioadă în care practic am învățat de la 0 tot ceea ce înseamnă domeniul vânzărilor. Provocările nu erau multe, posibilitățile de avansare erau minime, motiv pentru care mi-am îndreptat atenția către altceva, mai exact către Mobexpert.
Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.
În 2012 m-am alăturat echipei Mobexpert Bucovina, având funcția de consultant vânzări în departamentul de Decorațiuni. Din această postură am învățat câtă muncă este în spatele fiecărei vânzări și ce bagaj de cunoștințe necesită fiecare vânzare în parte. Fiecare client este unic, nicio experiență de vânzare nu seamănă cu alta, dar toate necesită același grad de implicare.
Pe lângă curiozitatea și ambiția despre care spuneam mai sus, mai pot spune despre mine că sunt o persoană care își dorește mereu să facă mai mult. Mi-am dorit să cunosc ce înseamnă să vinzi mobilier office, iar aceasta a fost următoarea provocare în traseul meu profesional. Tot ce credeam că știu până atunci a fost dat peste cap și practic am luat-o din nou de la început. Aici clienții nu erau la fel de mulți, dar proiectele erau unele ample și de durată.
În timpul „liber” am început să fac mici amenajări în magazin, care ulterior au devenit din ce în ce mai multe și mai complexe. Am avut marele noroc de a fi susținută în totalitate în tot ceea ce mi-am dorit să încerc, motiv pentru care am fost la diverse întâlniri cu designerii magazinelor din țară, am vizitat magazinele etalon, am învățat cum să pun în valoare piesele de mobilier și decorațiunile, mi-am educat gusturile în ceea ce privește domeniul amenajărilor interioare, iar de aici până la noua provocare, cea de designer magazin, nu a fost decât un pas.
Evoluția mea în Mobexpert nu s-a terminat aici. În 2018 am preluat funcția căreia i-am rămas fidelă până în prezent, cea de Manager Aprovizionare.
Cu ce este Mobexpert special pentru tine?
Mobexpert este a doua mea familie. Este locul unde am crescut, am evoluat și m-am maturizat. Este locul unde mă regăsesc și unde vin cu drag în fiecare dimineață.
Cum decurge o zi din activitatea ta? Care sunt cele mai mari provocări?
Fiecare zi este diferită. Aș vrea să pot spune că am un plan bine pus la punct în fiecare dimineață, dar nu este așa. În fiecare zi am mașini trimise la încărcare în centrele noastre logistice, altele la descărcare în rampa magazinului, prin urmare sunt prinsă mereu între apeluri din partea transportatorilor, discuții cu fabricile noastre și cu furnizorii și mail-uri ce vizează vânzările din magazin. Practic acest job presupune multă comunicare. Atât la distanță, cât și aici în magazin.
Provocarea cea mai mare, în fiecare zi, este să reușesc să comunic și să rezolv eficient orice situație neprevăzută apare. Viteza de reacție trebuie să fie la cote maxime, asta făcând diferența între un eșec și o reușită.
Ce aspecte ale job-ului îți plac cel mai mult și îți aduc cea mai mare satisfacție?
Îmi place faptul că am ajuns să cunosc și să creez legături cu oamenii minunați din rețeaua Mobexpert din toată țara. Îmi place că am reușit să depășesc „stresul” pe care îl resimțeam la început când trebuia să iau legatura cu persoane pe care nu le cunoșteam.
Satisfacția cea mai mare o am atunci când am toate lucrurile sub control și totul se întâmplă conform planurilor stabilite. Comenzile ajung la timp și clienții sunt mulțumiți, asta e ceea ce îmi doresc să văd zilnic.
Care sunt principalele ingrediente pentru o colaborare eficientă cu echipa din care faci parte?
Cred că repet, dar comunicarea clară și concisă este principalul ingredient pentru orice fel de colaborare. Indiferent de situațiile care pot apărea, încerc să comunic cât mai eficient, încerc să explic ceea ce este de făcut cât mai clar, astfel încât rezolvarea să apară de îndată.
Dupa ce valori te ghidezi în activitatea ta?
Încrederea, transparența și asumarea sunt valorile după care mă ghidez în viață, implicit și în activitatea pe care o desfășor aici.
Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimul an?
Cred că ultimul an, sau ultima perioadă ne-a arătat tuturor cât de dependenți de contactul uman suntem. Pentru mine cel puțin, a fost cea mai mare provocare să păstrez această distanțare socială și să îmi mut activitatea de multe ori acasă.
Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este aceea că în orice secundă totul se poate schimba. Ține doar de noi să găsim resursele pentru a ne adapta.
De ce ai recomanda unui prieten Mobexpert ca loc de munca?
Am recomandat și recomand în continuare Mobexpert pentru că e locul unde ești susținut și ajutat să faci performanță. Totul este să îți dorești.
Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc
Să investească în ei, oricare ar fi resursele de care dispun. Să își descopere pasiunile și talentele și să creadă în ele. Să își dea voie să greșească și să o ia de la capăt cu și mai multă determinare. Practic, sfatul meu este legat de încrederea în sine, pentru că de aici pornește totul!