Idei și inspirație pentru casa ta
DESCOPERĂ SFATURI PRACTICE DE AMENAJARE INTERIOARĂ
#OameniiMobexpert - Marius: „Oferă înainte de a cere!”
Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul noastru Marius Angheluță, Director Mobexpert Iași.
• Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Marius Angheluță, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?
Sunt o persoană cu o personalitate puternică, analitică, îmbin seriozitatea cu veselia, dar mai tot timpul sunt o persoană echilibrată. Înainte de Mobexpert au fost doar băncile Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, unde am terminat specializarea Marketing și unde am început un Master în Managementul Riscului în Afaceri Internaționale.
• Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional, unde ai lucrat înainte de Mobexpert?
Mobexpert a fost primul și al doilea loc de muncă . M-am angajat inițial pe postul de Consultant de Vânzări în departamentul de Bucătării și ulterior am revenit pe postul de Consultant de Vânzări în departamentul Decorațiuni . Între cele două perioade am experimentat viața și munca din S.U.A, ca mai toți studenții din acea perioada .
• Așa cum știm cu toții, de la începutul lunii martie, lucrurile s-au schimbat pentru toată lumea. Pentru tine cum s-au schimbat?
Începutul lunii Martie a fost unul plin de nesiguranță pentru că nu știam cum va evolua situația în țara noastră. Aveam exemple de evoluție ale situației pandemice din întreaga Europă, sau din întreaga lume, însă tot timpul sperăm că poate noi vom fi mai norocoși și că acest virus nu va avea efecte așa de mari în România. Dacă la sfârșitul lunii februarie ne făcuserăm planuri și ne organizaserăm pentru a avea o lună martie de succes, ei bine, începutul lunii martie și declararea pandemiei la nivel global a cauzat închiderea magazinelor Mobexpert, pentru prima dată în 27 de ani de la apariția brandului. Am ales să închidem magazinele pentru a proteja sănătatea colegilor și clienților noștri. Tot sub aceeași deviză am redeschis magazinele, luând toate măsurile de prevenție impuse de autorități pentru ca toți colegii și clienții noștri să se simtă în siguranță atunci când intră în magazin, dar și pentru că indiferent de cât de Diferiți am fi, Împreună susținem Economia României!
•Cum a impactat această criză magazinul din Iași? Mai ales ales că magazinele au fost inchise, iar voi ați fost aproape de Suceava.
Iașul a înregistrat mai puține cazuri de persoane infectate cu Covid-19, spre deosebire de Suceava, unde focarul de Covid-19 a blocat efectiv orașul! Acest lucru însă, nu este un motiv de bucurie, deoarece ar trebui să privim lucrurile în ansamblu și să reacționăm/acționăm cu responsabilitate atunci când astfel de situații se ivesc! Pot afirma doar că această situație prielnică ne-a permis să redeschidem magazinul mai devreme, în condiții de siguranță, pentru a diminua potențialele efecte financiare determinate în principal de perioada în care magazinul a fost închis.
•Care crezi că este viitorul magazinelor offline? Cum vezi lucrurile pentru viitor?
Viitorul este compus, clienții optând atât pentru realizarea comenzilor în online cât și în magazinele fizice. Orice client din online ajunge la un moment dat client în magazin sau viceversa. Observ în ultimul timp un apetit crescut al clienților către plasarea comenzilor online decât în magazinele fizice, dar, cred într-o simbioză a celor două magazine, ambele ramuri ale businessului conlucrând pentru același scop. Farmecul magazinelor fizice este cel care inspiră clienții prin amenajările spectaculoase pe care le avem și prin care încercăm să redăm emoție în ambientul pe care însuși clientul l-ar putea reproduce la el acasă. Interacțiunea cu produsul, implicarea factorului uman în procesul de vânzare (consultanții noștri sunt tot timpul pregătiți pentru a răspunde cu soluții potrivite la nevoile fiecărui client), ambianța din magazine, punerea în valoare a produselor în diferite amenajări sunt beneficiile pe care magazinul offline le are în față magazinului online.
• Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimele 2 luni?
Am invățat în ultimele două luni faptul că trebuie să acționăm sau să reacționăm cu responsabilitate indiferent de situația cu care ne confruntăm.
• După ce valori te ghidezi în carieră și în viață, în general?
Familia, integritatea, respectul, bunătatea, creativitatea, încrederea – acestea sunt valorile după care mă ghidez în viață și în carieră.
• Ce te motivează? Ce te inspiră?
De mic copil am fost un perfecționist, deci îmi place ca fiecare lucru pe care-l fac să iasă aproape perfect! Cu siguranță în drumul către un lucru bine făcut, intervin și erori, dar ce parcurs nu ar fi captivant fără mici hopuri? Deci, mă motivează lucrul bine făcut, rezultatele bune, realizate cu efort, cu multă muncă. Mă motivează încrederea pe care mi-o acordă persoanele apropiate, dar cel mai mult cred că mă motivează ideea de a crea în fiecare zi o versiune mai bună a mea decât cea din ziua anterioară.
• Cu ce este Mobexpert special pentru tine?
Mobexpert pentru mine este a doua casă. Locul unde petrec cele mai multe ore dintr-o zi, alături de oameni extraordinari.
•Ce reprezintă pentru pentru tine succesul și care sunt pilonii de bază pentru o echipă de succes?
Definesc succesul ca fiind un cumul de factori, precum muncă, implicare, devotament, respect etc., care în strânsă legătură asigură rezultatul dorit. Succesul nu are o rețetă anume pe care dacă o aplici îți garantează rezultate excepționale și care te transformă într-o persoană de succes sau cu succes! Dacă ar fi să caracterizez o echipă de succes, aș putea-o încadra în exact acești factori – este o echipa muncitoare, unde implicarea fiecărui membru este esențială pentru realizarea obiectivului propus, unde dorința și devotamentul primează, iar respectul este cel ce coordonează întreaga activitate a echipei din care face parte fiecare angajat.
•Ce calități apreciezi la oamenii din echipă?
Aș schimba puțin întrebarea și mai degrabă aș vorbi despre calitățile oamenilor care formează o echipă productivă. Aici aș menționa că apreciez foarte mult o echipă în care există o bună comunicare, în care oamenii sunt integri, în care fiecare este conștient de rolul pe care-l ocupă și care este contribuția sa pentru realizarea obiectivelor. Și poate cel mai important lucru este acela că membrii echipei trebuie să fie pasionați de ceea ce fac.
•Cum iti alegi oamenii in echipă? Ce este important?
Apreciez oamenii care sunt dornici de afirmare, care- și doresc rezultate mărețe , realizate pe forțele proprii și nu pe spatele altora. Apreciez omul sincer, cu o gândire limpede, obiectivă , cu spirit de luptător . Apreciez omul respectuos, pregătit pentru viitor.
• Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc?
Generația următoare ar trebuie să fie mai încrezătoare în forțele proprii, să consume timpul liber pe care -l au într -un mod constructiv, să analizeze de două ori înainte fiecare pas pe care doresc să -l facă . Cât despre cei ce deja au un job, sfatul meu este unul destul de simplu: Oferă înainte de a cere!