#OameniiMobexpert - Andrei: „Ne străduim să aducem în fața clientului cel mai bun produs”

Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul nostru, Andrei Ghimpău, Product Manager Gourmet.

Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Andrei, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Am intrat în câmpul muncii în anul 2003, la un an după ce am venit în București pentru studii. Am avut un start rapid, concret și extrem de frumos în cadrul unei companii care se ocupă cu acțiuni de marketing și publicitate. Din 2003 pana in 2006 am coordonat, efectual, planificat, un număr mare de acțiuni de tip BTL. Marketing BTL constă în activități de publicitate foarte specifice, memorabile și directe, axate pe grupuri de consumatori foarte „target”-ați. 

În anul 2006 am înființat o mică societate care a funcționat bine până la criza financiară din 2009. 2009 a fost anul schimbării pentru mine și m-am hotărât să-mi schimb direcția la 180 grade. Am căutat să plec din țară pentru a mă dezvolta profesional și a căpăta cât mai multă experiență. Vârsta încă fragedă nu-mi oferea o direcție și am luat în considerare orice șansă, privind-o ca pe o oportunitate. Prin urmare am ajuns să lucrez într-unul dintre cele mai mari magazine de mobilă și decorațiuni din Emiratele Unite – Dubai. Am trecut prin multe etape, de la consultant vânzări, marketing support (datorită experienței dobândite anterior), visual merchandising, până la reprezentarea celor 2 magazine, sub același brand, în rarele întâlniri cu brand managerul pe tema dezvoltării afacerii în Orientul mijlociu.

Spune-ne ce reprezintă un job de Product Manager, în linii mari.

Este una dintre cele mai râvnite meserii din cadrul companiei noastre, poate chiar cea mai frumoasă dintre toate sau poate sunt doar subiectiv. Caută, găsește, adaptează dacă este cazul, adu-l și oferă-l - cam acestea sunt verbele reprezentative pentru acest job. Este un job frumos, plin de surprize, evenimente plăcute sau mai puțin plăcute și în permanentă conectare și deplasare. Un carusel de sentimente și emoții, atunci când vezi un produs, când îl implementezi în colecție, când se vinde și cand ai clienți mulțumiți. Te reinventezi în căutarea de soluții și punerea lor în practică. O incomensurabilă satisfacție atunci când reușești.

Ce te inspiră atunci când vine vorba de o colecție nouă în Mobexpert?  Ce criterii stau la baza alegerii unui produs?

De cele mai multe ori, caut nevoia clientului și îmi place să „cobor la firul ierbii” și să ascult, să consiliez, să sfătuiesc și să stau de vorbă cu clienții mulțumiți sau nu de alegerile lor, oferindu-le cea mai bună soluție. Nu cred că există în colecțiile noastre altceva decât nevoia clientului. Este absolut evident că întotdeauna ne străduim să aducem în fața clientului cel mai bun produs la prețul oferit și să nu facem rabat la calitatea oferită.

Cum aduni feedback din partea clienților?

Așa cum ziceam mai sus, îmi place să stau printre clienți, să culeg informațiile direct de la ei, astfel încât să știu ce am de făcut mai departe. De cele mai multe ori feedback-urile pozitive sunt cel mai greu de obținut, iar validarea se face prin cifre, moment în care știi că ceea ce faci, faci bine.

După ce valori te ghidezi în carieră și în viață, în general?  

Valorile sunt cele care ne motivează și ne desăvârșesc. Caut mereu să fac ce îmi place sau cel puțin ceva plăcut în ceea ce fac. Îmi place să cred că nu există probleme, ci doar soluții mai greu sau mai puțin greu de găsit/obținut. Soluțiile, rezolvările sunt o dovadă clară a imaginației și libertății minții fiecăruia dintre noi. Nu ne cramponăm în ce nu putem schimba, ci ne concentrăm pe ce putem face mai departe pentru a livra cel mai bun rezultat.

Ce te motivează? Ce te inspiră?  

Motivația vine din pasiune, iar pasiunea îmi este alimentată de ceea ce fac zilnic. Sunt extrem de recunoscător că reușesc să activez într-un domeniu unde una dintre pasiunile mele - pentru gătit, pentru ustensile smart, pentru inovație - poate fi de maximă eficiență. Pentru că suntem la capitolul gătit, iar pofta vine mâncând, inspirația vine și din alte multe surse: din nevoia clientului, din dorința de a fi primul în piață care are un produs nou și bun, de la târgurile la care particip, din dorința de a găsi produse la care am râvnit inclusiv eu de-a lungul timpului. 

Cu ce este Mobexpert special pentru tine?

Mobexpert este locul unde poveștile prind viață, unde lucrurile la care am visat sunt chiar în fața mea. Totodată, este locul unde am învățat multe lucruri, unde m-am dezvoltat pe plan profesional și unde am fost în preajma multor oameni interesanți.  

Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în ultimele luni?

Nu cred că este o lecție anume în ultimele luni, însă cea mai importantă lecție pe care am învățat-o a fost aceea de a nu face presupuneri. Facem presupuneri fără să fim conștienți că o facem. Avem greșit senzația că cei din jurul nostru ar trebui să știe ce gândim, ce simțim sau ce ne dorim. Presupunerile reprezintă cel mai răspândit caz de distorsiune a limbajului interuman. Ele pot fi distructive și merg mână în mână cu etichetarea oamenilor, lucrurilor sau a situațiilor.

Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc. 

Sfatul meu pentru ei ar fi să devină cea mai bună versiune a lor, în poziția în care sunt. Doar așa poți urca treptele succesului. Să-și perfecționeze setul de aptitudini oricând/oriunde și întotdeauna să ia partea bună a lucrurilor. Să găsească ceva plăcut în ceea ce fac și să se asigure că ceea ce transmit mai departe este corect și coerent.




Dacă ai ajuns până aici înseamnă că ți-a plăcut :)